Kahlo

Har övningskört idag igen såklart, jag tycker det går bra och att jag gör snabba framsteg. Senare ska jag träffa Ylva och gå på Frida Kahlo-utställningen på konstmuséet. Vill dessutom köpa en plansch att sätta upp i köket i Stockholm. Kan tänka mig tex någon av dessa:









Helst den översta tror jag, fast jag gillar även hennes självporträtt mycket. Sen är ju alla målningar (jag har torligtvis inte sett alla såklart men de jag sett) är ju självporträtt på ett sätt ändå. Utöver de starka färgerna och skickligheten, älskar jag den ofta väldigt tydliga symboliken.

Kommentarer
Postat av: frida

åååh vill också gå på den utställningen + köpa plansch woopwooop

2011-10-23 @ 17:40:57
URL: http://cherours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0